Zamieszczamy krótkie podsumowanie spotkania w sprawie modernizacji linii kolejowej LK29 Tłuszcz—Ostrołęka.
Jesteśmy na wczesnym etapie projektu, kiedy będzie przygotowywane studium wykonalności, aby mogły zostać wstępnie zaalokowane środki na tę inwestycję.
Projektowanie i uzyskiwanie pozwoleń na budowę może potrwać 5-6 lat, więc “pierwsza łopata” na budowie może zostać wbita ok. 2030 roku.
PKP prowadziło rozmowy z przewoźnikami: Koleje Mazowieckie i PKP Intercity: możliwe, że do stolicy będziemy mogli dojeżdżać co 30-60 min.
Na spotkaniu pojawiło się wiele pytań i niejasności, na które nie otrzymaliśmy odpowiedzi; część wniosków mieszkańców została zapisana jako postulat.
Na terenie naszej gminy nie jest planowana likwidacja żadnego przejazdu
CO DALEJ?
Warto spotkać się na szczeblu gminnym (Gmina Zabrodzie), aby zebrać wszystkie postulaty mieszkańców i przekazać je wykonawcy w formalny sposób. Razem możemy zdziałać więcej
ZMIANY dotyczące przejazdów i przystanków w naszej gminie:
Przejazd kolejowy Wysychy: klasa przejazdu bez zmian (B); budowa chodnika i przejścia dla pieszych
Przystanek GRZEGORZEWO: budowa nowych peronów, dojście od przejazdu; podniesienie klasy przejazdu z C do B
Przejazd kolejowy Adelin—Zazdrość: klasa przejazdu bez zmian (B)
Stacja MOSTÓWKA: przebudowa układu torowego stacji wraz z budową nowego peronu, dojście do peronu przejściem pod torami; przejście dla pieszych
Prezentacja pokazywana na spotkaniu: https://www.konsultacje-projektu-swlk29-tluszcz-ostroleka…
Cały projekt jest dostępny na stronie: https://www.konsultacje-projektu-swlk29-tluszcz-ostroleka…
KLASY PRZEJAZDÓW
• Przejazdy kategorii A
to przejazdy, na których za otwarcie i zamknięcie przejazdu zawsze odpowiada upoważniony pracownik kolei, posiadający uprawnienia do kierowania ruchem. Jeśli przejazd jest wyposażony w rogatki, to zawsze zamykają one całą szerokość jezdni – obydwa pasy ruchu. Do kategorii A zaliczamy także przejazdy bez rogatek jeśli są oznakowane znakiem A 30 – Inne niebezpieczeństwo, pod którym znajduje się tabliczka T-10. W tym przypadku uprawniony pracownik kolei wstrzymuje ruch pojazdów na czas przejazdu taboru kolejowego.
• Przejazdy kategorii B
to przejazdy, na których ruch jest kierowany przez samoczynne systemy przejazdowe, wyposażone w sygnalizatory drogowe i rogatki zamykające ruch drogowy. Rogatki na przejeździe kategorii B, w zależności od warunków lokalnych, mogą zamykać tylko jeden pas ruchu lub całą szerokość jezdni.
• Przejazdy kategorii C
są to przejazdy w pełni automatyczne, nie znajdziemy na nich rogatek, ruchem sterują wyłącznie samoczynne sygnalizatory świetlne.
• Przejazdy kategorii D
są zawsze oznakowane krzyżem św. Andrzeja. Na części przejazdów kategorii D występuje także znak STOP.
Źródło: https://bezpieczny-przejazd.pl/eduk…/kategorie-przejazdow/